Jak zachować idealną formę młodej mamy?

 

 

Narodziny dziecka to dla wielu kobiet najważniejsze wydarzenie w życiu. Po porodzie jednak wiele tak bardzo pochłoniętych jest opieką nad maluszkiem, że zapomina o własnych potrzebach … a trzeba pamiętać: najlepsza mama to szczęśliwa mama. Poniżej kilka ważnych informacji, które są istotne w utrzymaniu idealnej formy młodej mamy.

 

 

Wiele kobiet, szczególnie tych, które przechodziły ciążę po raz pierwszy, jest zaskoczonych faktem, że ich brzuch po urodzeniu dziecka przypomina ten z około szóstego miesiąca. Jest to jednak zupełnie naturalne. Brzuch kobiety ciężarnej rozciąga się stopniowo przez 9 miesięcy, mniej więcej tyle samo czasu potrzebuje, by wrócić do poprzedniego kształtu. Niektórym kobietom, łaskawiej obdarowanym przez naturę, przychodzi to łatwiej; inne muszą poświęcić na to trochę więcej pracy.

  • Uzyskaniu wymarzonej sylwetki po ciąży sprzyja z pewnością karmienie piersią: produkując mleko również spalamy kalorie!
  • Jeśli podczas ciąży nie przytyłyśmy dużo (mniej niż 12 kg) oraz prowadziłyśmy przed porodem aktywny tryb życia, łatwiej nam będzie zrzucić zbędne kilogramy. Oczywiście w okresie połogu nie wolno się przemęczać. Nosząc w brzuchu malucha niektóre mięśnie rozciągają się, niektóre przykurczają. Jeśli zaczniemy zbyt wcześnie wykonywać forsowne ćwiczenia, doprowadzić to może do bólów kręgosłupa, czy nawet nietrzymania moczu. Najbezpieczniejszą formą aktywności fizycznej są spacery, które przysłużą się nie tylko mamie, ale i maluszkowi, który dotleni się i nabierze odporności.
  • Równie ważna jak aktywność fizyczna jest pielęgnacja ciała. Po ciąży większość kobiet zauważa na swoich udach i łydkach popękane naczynka. Ich pojawienie się spowodowane było koniecznością transportu większej ilości krwi, dlatego światła naczyń rozszerzyły się. Aby nieco zmniejszyć nieestetyczne pajączki, warto stosować preparaty zawierające rutynę, witaminę K i PP. Wiele kobiet narzeka też na rozstępy: rozciągniętej podczas ciąży skórze trudno wrócić do poprzednich rozmiarów. Aby to ułatwić należy zadbać, aby w diecie nie zabrakło witaminy E oraz cynku, obecnego m.in. w orzechach i kaszach. Odpowiednia dieta, zwłaszcza – jeśli młoda mama karmi piersią, ma szczególne znaczenie w pierwszych miesiącach po porodzie.
  • Należy unikać spożywania silnych alergenów: czekolady, truskawek i cytrusów, a także kofeiny i intensywnych przypraw. Najzdrowiej zaprzyjaźnić się z naturalnymi, polskimi owocami i warzywami, które młodej mamie dostarczą niezbędnych witamin i składników mineralnych oraz pozwolą szybciej wrócić do figury sprzed ciąży.
  • Nie trzeba jednak ograniczać się do warzyw surowych i gotowanych. Nie zapominajmy, że nasz apetyt doskonale zaspokoją suszone owoce, które polecane są w diecie młodych mam. Suszone owoce są źródłem cennych składników, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Takim przykładem są suszone plasterki jabłka Crispy Natural, które zrobione są z dwóch świeżych jabłek pochodzących z polskich upraw, nie posiadają alergenów i sztucznych barwników. W procesie produkcji wykorzystana została technologia suszenia mikrofalowo-próżniowego, gwarantująca wysokie walory smakowe i odżywcze tego produktu. Plasterki Crispy Natural uzyskały pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka. Główną ich zaletą jest wysoka zawartość błonnika pokarmowego i fakt, iż nie zawierają tłuszczu i przygotowane są bez smażenia i pieczenia. Zawartość opakowania jest odpowiednikiem 1 z 5 porcji warzyw i owoców zalecanych do spożycia w ciągu dnia (więcej na www.crispynatural.pl)
  • bardzo ważną rolę gra również sen, choć dla mam jest to jedna z rzeczy, której zawsze brakuje. Pamiętajmy jednak że sen regeneruje całe nasze ciało, co sprzyja w osiągnięciu idealnej formy

Podsumowując, połączenie pozytywnego myślenia, odpowiednio dobranej aktywności fizycznej, zabiegów kosmetycznych i zdrowej diety sprawi, że każda mama będzie miała mnóstwo energii – nie tylko, aby opiekować się maluszkiem, ale także by czerpać radość z samego macierzyństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *