10 sposobów na zajęcie czasu gdy dziecko ma drzemkę!

drzemka_dziecko

Nieee, nie chodzi o obiad, sprzątanie, prasowanie i tym podobne niezwykle ciekawe czynności. Możesz coś zmienić! Możesz a to już dużo znaczy. Sokrates powiedział „Nie mogę nikogo niczego nauczyć, mogę tylko sprawić, że zaczną myśleć”. Kreatywne myślenie z pewnością jest tu czynnikiem kluczowym. Co dostaniesz w zamian? Na pewno minuty nie zmarnowanych chwil, które mogą też odmienić Twój sposób myślenia.

Twoje dziecko smacznie śpi? Dobrze, a więc możemy zaczynać:

1. Zastanów się co niezdrowego podajesz swojemu dziecku i wyeliminuj to. Pamiętaj, że to, co jemy decyduje o naszych ewentualnych chorobach w przyszłości. A teksty tupu: „podałam dziecku batonika i nic mu się nie stało” schowaj głęboko do kieszeni. Czytaj składy produktów, wybieraj te najlepsze, lub rób je w domu sama, wiele z nich można w ten sposób przygotować bez użycia szkodliwych substancji. Zwróć uwagę, że wszędzie otacza nas chemia, szczególnie w jedzeniu i produktach spożywczych. Wyrabiaj w dziecku zdrowe nawyki. Czytaj, czytaj, czytaj. Często w niezależnych źródłach dowiesz się więcej niż w tych reklamowanych. Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi zdrowego żywienia. Zyskasz w ten sposób zdrowie dzieci i spokój, istotnie rzeczy bezcenne!

2. „Bieg w miejscu”. Nie potrzebujesz stosu sprzętów w domu, aby trochę uaktywnić mięśnie, rozluźnić ciało i „uaktywnić” mózg do dalszego działania. 15 minut dziennie „biegu w miejscu” daje nam energię na długi czas. Zrobione? Teraz będzie Ci się lepiej myślało. A może nigdy nie ćwiczyłaś jogi, pilatesu lub treningów na konkretne części ciała? Zrób to teraz!

3. Zrób kreatywne magiczne butelki. Puste butelki po wodzie (małe) napełnij wodą, włóż różne drobne przedmioty, np. pomponiki, brokat, kolorowe druciki, guziki, kuleczki, drobne kolorowe kamyczki, koraliki. Dodatkowo wodę możesz zabarwić na różne kolory barwnikami spożywczymi. Takie sensoryczne butelki mogą być zabawką dla dzieci w różnym wieku.

12-sensory-bottle-ideas-fb

butterfly-sensory-bottle-play


zabawki1

4. Zrób własną książkę dla dziecka z waszymi zdjęciami i własną historyjką. To będzie niezapomniany prezent dla Twojego dziecka. DIY!

babybook

5. Czytaj. Książkę, gazetę, artykuł w Internecie, nie trać czasu. Zawsze możesz się czegoś nauczyć, a na naukę nigdy nie jest za późno. Zawsze dowiesz się czegoś nowego, a Twoja wyobraźnia będzie działała na wyższych obrotach. Możesz też uczyć się nowego języka obcego, lub podszkolić ten który już znasz.

6. Wydrukuj sobie pozytywne, motywujące cytaty i zawieś gdzieś w widocznym miejscu, abyś zawsze miała: A. pozytywne myślenie (cokolwiek by się działo), B. siłę do działania i C. czysty, świeży umysł łapiący dobre pomysły!

7. Pomyśl o trzech osobach, z którymi dawno się nie widziałaś, a z którymi chciałabyś się spotkać. Bierz telefon do ręki i zadzwoń do nich z propozycją spotkania, z każdą w inny dzień.

8. Słuchaj muzyki klasycznej, relaksacyjnej, spokojnej. Nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo zrelaksuje się Twoje ciało, i jak szybko nabierzesz nowych sił do dalszego działania. Zadziała niemal jak kawa. A jak wiadomo matka pije kawę zimną, bo kiedy ją sobie zrobi, nie ma czasu jej wypić, to po co ją pić? 😉

9. Przejrzyj stronę swojego miasta lub okolicy – często na takich portalach są informacje o różnych wydarzeniach tworzonych specjalnie dla dzieci, kobiet w ciąży, dla rodzin. Zwiedzaj własne okolice, spotykaj się z innymi mamami, pokazuj dziecku, że można kreatywnie spędzić czas.

10. No i ostatni punkt.. nie oglądaj w tym czasie telewizji. Dlaczego? Ponieważ nie zrobisz w tym czasie tych wszystkich wyżej wymienionych rzeczy, rozproszysz się, czas szybko zleci. A pozostanie pozorne uczucie, że coś zrobiłaś, tylko nie możesz przypomnieć sobie co. Nie twierdzę, że TV w ogóle nie powinnaś oglądać. Ale nie teraz 😉 Teraz możesz coś zmienić. Te podpunkty to lista rzeczy, które warto zrobić dla samej siebie. Możesz zrobić COŚ, albo możesz nie zrobić NIC. Wybór należy do Ciebie 🙂 A obiad czy sprzątanie zrobisz potem, przecież jesteś mamą, dasz radę zrobić wszystko! 😉

Źródło: https://www.rhytmsofplay.com, www.teachingmama.org, www.pinterest.com

One thought on “10 sposobów na zajęcie czasu gdy dziecko ma drzemkę!

  1. jak maluch zasypia to mam wrażenie, że mam milion rzeczy do zrobienia, a nie tylko 10 😉 ja się zazwyczaj zajmuję swoim biznesem, bo albo za dnia jak mała śpi, albo w nocy, więc wybieram to pierwsze 😉 choć chętnie też słucham relaksyjącej muzyki, często staram się też piec ciasta dla rodziny 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *